18Dec

God get och gott nytt år!

getter-blog

Istället för traditionella kort och klappar skickar vi 30 getter till behövande familjer runt om i världen. Vi på Dw Interactive vill tacka alla våra vänner för ett fantastiskt år.

2014 för med sig nya löften. Ibland kan det vara en utmaning att hålla nyårslöftena när tempot i verksamheten är högt och oförutsedda saker inträffar. Vi vill gärna veta vad du vill uppnå under 2014 och hjälpa dig att prioritera bland allt som ska göras. Hör av dig till oss och berätta om dina planer så bidrar vi med strategier och konkreta förslag på aktiviteter som förverkligar dina affärsmål.

Varför getter?
I år stöttar vi ActionAid som hjälper familjer ur fattigdom. Genom att ge en dräktig get till kvinnor i fattiga hushåll blir vardagen snabbt mycket enklare. Familjen får näringsrik mjölk och kan sälja överskottet på marknaden. Geten bidrar till att skapa en hållbar försörjning.

13Dec

Dw Interactive är med och utser Sveriges bästa inhousereklam

dwi_inhouse_bloggbild_550x247

Det finns stor kreativitet på marknadsavdelningarna och den förtjänar att uppmärksammas. När bidragen strömmar in till Inhouse-tävlingen är vi redo att utse vinnarna.

Inhouse 2014 arrangeras av Arkitektkopia som de senaste åren haft ett nära samarbete med oss på Dw Interactive. När vi fick frågan om skapa en ny hemsida åt tävlingen tvekade vi inte. Jonas Weissglas, Account Director på Dw Interactive, blev dessutom tillfrågad att sitta med i juryn. – Jag ser verkligen fram emot att ta del av bidragen som skickas in, framförallt de digitala. De digitala medierna är grundpelare i ett företags kommunikation och skapar oändliga möjligheter, berättar Jonas.

Kort om Inhouse 2014
För fjärde året i rad arrangerar Arkitektkopia den enda reklamtävlingen i Sverige där reklambyråer inte får vara med. Tävlingen uppmärksammar den reklam som produceras internt hos marknadsavdelningar i Sverige. Finalen firas med en prisutdelning på Berns Salonger 23 mars 201.

Se förra årets vinnare och läs mer på Inhouse2014.se

27Nov

Linda och Frida besöker WordCamp i London

WordCamp 2013

Dw Interactive besökte WordCamp 2013 i London i helgen. WordCamp är en konferens som uteslutande handlar om WordPress. Mike Little, en av WordPress-grundarna, höll i en av de intressanta föreläsningarna. 

Våra kollegor Linda Lickander och Frida Jansson vässade i helgen sina WordPress-kunskaper ytterligare. De flög till London, som för första gången huserade WordPress-konferensen WordCamp. Ämnena som lyftes rörde allt från hur man gör en WordPress-sida så snabb och säker som möjligt till hur man skapar ett eget tema.

– Det mest intressanta tycker jag var hur man hanterar automatiska säkerhetsuppdateringar och bakåtkompatibilitet i senaste versionerna, säger Linda.

– Jag fick framför allt med mig en del knep för hur man kan trimma laddningstiden för WordPress-sajter, vilket bland annat involverar val av typsnitt och bildstorlekar, säger Frida.

Vi hälsar våra kollegor välkomna tillbaka till Sverige!

21Nov

Dw Interactive gör en Epic Split

Förra veckan delades den häpnadsväckande reklamfilmen ”Epic Split” från Volvo Lastvagnar fler gånger än någon annan video i världen.

Den här veckan, har vi på Dw Interactive producerat en egen version av Jean-Claude Van Dammes våghalsiga manöver tillsammans med vår kund: bygghandeln 100% Proffs

28Aug

Hjälp Hemma jagar dammråttor i Hammarby Sjöstad

hjalp-hemma-toppbild-blogg

Varför lägga tid på städning när du kan rulla ner för Hammarbybacken? I en lokal kampanj i Hammarby Sjöstad ger städföretaget Hjälp Hemma tips på roligare saker att göra än att städa.

Bakom kampanjen står Dw Interactive som har varit strategisk partner till Hjälp Hemma sedan företaget startades 2007. Hjälp Hemma kan idag räkna sig som Sveriges tredje största aktör inom hemstädning.

“Vi vill lyfta fram att städhjälp ger så mycket mer än ett rent hem. Den största vinsten är all extra tid du kan lägga på vänner, familj och dina personliga intressen. Städhjälp ger mer kvalitetstid i vardagen och det är få städföretag som betonar just det i sin marknadsföring”, säger Jonas Weissglas, kommunikationsstrateg på Dw Interactive.

AdShell1-blogg

Genom utomhusannonsering och direktreklam uppmanas sjöstadsborna att upptäcka sin egen stadsdel. Två bilar, maskerade som en dammråtta och en dammsugare, jagar dessutom varandra nedför Sjöstadens gator under de tre veckor som kampanjen pågår.

“Tipsen i kampanjen vilar på det som utmärker Sjöstaden: backen, kajen, parken, kanalen och båtarna, fast med en tvist”, säger Emelie Bergsten, copywriter på Dw Interactive. “Utomhusannonseringen har vi kompletterat med ett direktreklamutskick i form av en karta där vi har markerat ut ytterligare pärlor och sköna aktiviteter i Hammarby Sjöstad”, fortsätter Emelie.

Kampanjen pågår till och med 9 september.

AdShell2-blogg

Arbetsgrupp Dw Interactive:
Johan Åberg (kundansvarig), Jonas Weissglass (kommunikationsstrateg), Linda Nygård (produktionsledare), Emelie Bergsten och Marcus Björk (Copy), Angel Valero och Dejan Mauzer (AD).

Sida 1 av 1712345...17